PRÖVNINGAR GÖR DIG STARKARE

Jag och du, vi möter alla då och då prövningar. Den ena attacken vidrigaste än den andra. Man kan säga att livet består av attacker och segrar. Om vi bestämmer oss för att prövningen inte ska besegra oss, då gör prövningen oss starkare. Det vill säga om vi inte backar eller ger efter.

Jakob 1:3 Ni vet ju att när er tro sätts på prov, så gör prövningen er uthålliga.

Under mitt liv som troende har jag lärt mig att jag kan ta mig igenom vad som hellst, bara jag inte backar eller ge upp.

Idag vill jag uppmuntra dig att se frimodigt upp mot din frälsare och Herre. Han som gav sitt liv som lösen för din och min evighet. Jesus seger kan ta dig genom vad som hellst.

Jag påstår inte att allt kommer bli som förut. Mycket kan och kommer hända inom vår livstid. Men Gud själv som skapat dig. Han förmår göra långt mer än vad vi vågar be om eller tänka.

Så har du hamnat i en livs situation där du varken vet ut eller in. Jag tror vi alltid kan hitta svaret på alla ra frågor i livets instruktions bok. (BIBELN)

Om blogghelande

Jag har en stark längtan i mitt hjärta att predika Guds ord för alla folk. Predika om vad Gud kan och vill göra i ditt liv.
Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar