HAN ÄR DITT LJUS OCH DIN FRÄLSNING

Visste du att Jesus vill bli din vän, men inte bara din vän. Han vill vara ljuste på din livsstig och han vill bli din frälsning.

Psaltaren 27:1 Av David, Herren är mitt ljus och min frälsning, för vem skulle jag frukta.

Det är mänskligt att bli rädd ibland, men det är inte mänskligt att alltid vara rädd. Idag vill jag hjälpa dig att fästa dina ögon på Jesus. Jesus vill förmå dig att se bortom det som skrämmer dig. Gud vill att du ska titta på honom istället.

Jesus vill vara mitt livs ljus. Då det är mörkt runt omkring mig, då finns det ljus i Guds ord. Många gånger då jag är orolig, har fruktan eller ångest, då brukar jag ta upp bibeln och läsa. Ibland får jag läsa 45 minuter i bibeln innan deppigjeten sorgen och ångesten släpper sitt grepp.

En sak har jag lärt mig genom livet. Det är att en del av oss är sjuka, andra är deprimerade har ångest och på andra sätt olika typer av bekymmer. Vi har alla en strid att utkämpa. Men jag vet att bibeln hjälper alla. Bibeln har 66 böcker. Jag tror verkligen alla kan hitta en bok eller ett ställe i bibeln som hjälper just dem att ta sig vidare I livet.

Bibeln kommer absolut inte ta bort alla mina bekymmer, men den kan hjälpa mig gå runt eller förbi problemet och fortsätta livet.

Om blogghelande

Jag har en stark längtan i mitt hjärta att predika Guds ord för alla folk. Predika om vad Gud kan och vill göra i ditt liv.
Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar