GUD ÄR PÅ DIN SIDA

Du kanske hör till den gruppen av människor som bara har hört att Gud är arg på dig och att han ska straffa dig. Du kanske till och med är rädd för Gud. Men snälla vänner, sluta inte läsa. Jesus har en överaskning, det kanske till och med är din födelsedag idag.

Romarbrevet 8:31 Vad skall vi nu säga om detta? Är Gud för oss, vem kan då vara emot oss.

Jesus älskar dig oerhört mycket. Oavsett vad du sagt eller gjort så älskar han dig ändå. Han kanske inte tycker om allt jag och du gör. Men en sak är säker. Gud älskar dig så mycket att han lät sin son dö på ett kors. Varför dog han för mig? Jo, han dog för dig för att han är människans bästa vän. Genom Jesus Kristus så öppnade han vägen till himlen för oss.

Gud är för dig, han är inte emot dig.

Han vill att jag och du ska ha ett bra liv, han vill att jag och du ska vara glada och fokusera på hans son.

Om det är jobbigt just nu, se lite längre än nu problemet. Fokusera på Jesus Kristus, vem han är och vem han vill vara i ditt liv.

Glöm aldrig bort att du är gränslöst älskad av den Gud som ser dig.

Om du vill bli kristen kan du be denna bön nedanför denna text.

Jesus nu kommer jag till dig som en enkel människa. Förlåt mig alla mina synder. Just nu bekänner jag dig som Herre I mitt liv. Från denna stund lever jag för dig. I Jesus namn, amen.

Om blogghelande

Jag har en stark längtan i mitt hjärta att predika Guds ord för alla folk. Predika om vad Gud kan och vill göra i ditt liv.
Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar